تیم کاواساکی در فینال سوپرکراس مونستر انرژی

در فینال بزرگ مسابقات سوپرکراس Monster Energy AMA که جزو مسابقات قهرمانی جهانی FIM محسوب می‌شود، اعضاء تیم Monster energy/pro Circuit/Kawasaki شامل کامرون مک‌ ادو (Cameron McAdoo)، ست هممیکر (Seth Hammaker) و جو شیمودو (Jo Shimodo) به ترتیب چهارم، پنجم و ششم شدند. در کلاس 450SX ، الی توماک (Eli Tomac) که استارت شروع مسابقه‌اش از میانه جمع رقبا بود نهایتا نهم شد.

کامرون مک ادو : “نتایج برایمان مطلوب نبود اما در مجموع روز خوبی داشتیم. این KX250 من خوب راه می‌آمد و خودم احساسم این بود که در طول شب به تدریج عملکردم دارد بهتر می‌شود. در مجموع چهارم شدم و بعد از آن هم در مسابقه هیت (heat race) برنده شدم. در اوایل مسابقه اصلی احساسم این بود که اوضاع بر وفق مراد است اما در حینی که داشتم خودم را به نفرات جلو می رساندم، در بخش‌های ریتمی مسیر مرتکب اشتباهات کوچکی شدم که باعث شد نتوانم در جمع سه نفر برتر قرار بگیرم و در مجموع امتیازات هم دوم شدم. قبول این نتیجه برایم سخت است اما می‌دانم که تنها نیستم و یک تیم عالی پشتیبانم است. فصل مسابقات فضای باز که شروع شود با تمام قوا وارد می شویم.”

سِت هممیکر: در تمام طول مسابقه از KX250 خودم راضی بودم و حال خوبی داشتم. در طول تمرین و در مسابقه هیت هیچوقت از رقبای برتر عقب نبودم. امروز هم در مسابقه اصلی و هم در هیت، نفر دوم استارت بودم که این همیشه امتیاز خوبی است. این فصل تا به این جای کار برای تازه‌کارها عالی بوده و اینکه من را به عنوان تازه‌کار سال در کلاس 250SX انتخاب کرده اند افتخار بزرگی است. از تمام بچه‌های تیم Monster Energy/ Pro Circuit/ Kawasaki متشکرم که هیچوقت حمایتشان را از من دریغ نکردند. اگر کمک مستمر آنها نبود هیچکدام اینها محقق نمی شد.”

جو شیمودو: “صبح را خیلی خوب شروع کردیم. در مسابقه تمرینی 250SX East از همه سریعتر بودم و در اولین مسابقه حذفی هم یک لحظه در صف مقدم قرار گرفتم که عالی بود. من آنقدر سریع هستم که بتوانم با موتورسوارهای جلودار رقابت کنم و خیلی خوب می شد اگر می‌توانستم در مسابقه اصلی با 3 نفر برتر مسابقه دهم اما چون شروع خوبی نداشتم دیگر تا آخر مسابقه نتوانستم رو بیایم. البته مقامی که آوردم انقدر خوب بود که در رده بندی امتیازات 250SX East همچنان رتبه دوم را حفظ کنم، که هدف امروزم هم همین بود. از همه اعضاء تیم متشکرم که من را باور داشتند و در تمام طول فصل ازم حمایت کردند. حال دیگر باید کمی استراحت کنیم و برای فصل مسابقات فضای باز آماده شویم.”

الی توماک : “صبح مسیر خیلی لغزنده‌تر از چیزی بود که به نظر می‌رسید اما همینطور که به ظهر نزدیک می‌شدیم بهتر شد. در مسابقه هیت شروع خوبی داشتم و نهایتا برنده آن مسابقه شدم و این اعتماد به نفسم را برای مسابقه اصلی خیلی بالا برد. متاسفانه در مسابقه اصلی شروع خوبی نداشتم و موتورسوارهای جلودار به من راه ندادند و در همان دسته عقب ماندم. البته که هدف همیشه قهرمانی است اما همین که در رده بندی قهرمانی 450SX سوم شدم هم واقعا باعث افتخارم است. منتظرم تا اولین مسابقه فضای باز در پالا کالیفرنیا شروع بشود.”

مسابقه هیت (heat race) : معمولا شروع رقابت‌های موتوکراس با مسابقات مقدماتی‌ای است که به آنها مسابقات هیت می‌گویند. اینکه هر موتورسوار در شروع مسابقه اصلی از کجا استارت بزند به نتیجه‌ای که در مسابقه هیت کسب کرده است بستگی دارد. مهمتر اینکه مسابقه هیت یک مسابقه حذفی است که از میان 20 یا 21 موتورسواری که در آن شرکت دارند 9 موتورسوار به مسابقه اصلی راه پیدا می‌کنند. هر مسابقه هیت 5دقیقه به علاوه یک دور به طول می‌انجامد.

تیم کاواساکی در فینال سوپرکراس مونستر انرژی

تیم کاواساکی در فینال سوپرکراس مونستر انرژی

کویرموتور؛ نماینده رسمی کاواساکی (کاوازاکی) ژاپن در ایران