صدمین پیروزی رئا

راند اول مسابقات قهرمانی سوپربایک 2021 جهان، امروز در پیست MotorLand Aragon در آلکانیز اسپانیا برگزار شد.

جاناتان رئا از تیم Kawasaki Racing Team WorldSBK همیشه در مسابقات قهرمانی سوپربایک جهان تاریخ‌ساز بوده است و امروز هم در پیست آراگون در اسپانیا صدمین پیروزی خود را در تاریخ مسابقات سوپربایک جهان جشن گرفت. او نخستین موتورسواری‌ست که تاکنون توانسته در 100 مسابقه سوپربایک نفر اول شود. این موفقیت رئا، تحسین و تمجیدهای فراوان هواداران در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

قهرمانی سوپربایک جهان؛ Superbike World Championship که با نام‌های SBK World SuperBike, WorldSBK, WSK, WSBK نیز شناخته می‌شود – یک مسابقه سرعت برای موتورسیکلت‌های ارتقاء یافته و اصلاح‌شده است. این مسابقات که نخستین فصل آن در سال 1988 برگزار شد در چند راند انجام می‌گیرد.

باران شدید روز قبل از مسابقه، شرکت‌کنندگان را در راند اول فصل 2021 مسابقات قهرمانی سوپربایک بدجور غافلگیر کرد. تمام صبح باران می‌بارید و این اولین مسابقه سوپربایک امسال بود که در زمینی خیس برگزار می‌شد و برای اکثریت مسابقه‌دهندگان امسال نیز این نخستین ثبت نتیجه در یک زمین خیس بود.
الکس‌لوئس (از Kawasaki racing Team WorldSBK) که مشخص بود از عملکرد خود در یک زمین خیس مطمئن است، در صدر جای گرفت. او در تمام دور تمرینی روی فرم بود و علی‌رغم شرایط متغیر پیست مدام بهتر می‌شد. اسکات‌ردینگ (Scott Redding)(از Aruba.it Racing–Ducati) در مقام دوم جای گرفت و جاناتان‌رئا (Jonathan Rea)(هم‌تیمی الکس لوئس) سوم شد.

 

رده‌بندی کلی مسابقات سوپربایک؛

1. جاناتان ری – از تیم Kawasaki Racing Team WorldSBK
2. الکس لوئس – از تیم Kawasaki Racing Team WorldSBK
3. توپراک رازگاتلیگلو – از تیم Pata YAMAHA with BRIXX WorldSBK
4.چاز دیویز – از تیم Team GoEleven
5. اسکات ردینگ – از تیم Aruba.it Racing – Ducati

صدمین پیروزی رئا

کویرموتور؛ نماینده رسمی کاواساکی (کاوازاکی) ژاپن در ایران